سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کوروش کبیر
ذکر، رهنمود خردها و بیداری جانهاست . [امام علی علیه السلام]
  • خدمت گزاری در سیره سیدالشهدا (شنبه 87/10/28:: 2:49 عصر)
  • رضا زایر محمدی
  • السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین ...

    یکی از مهمترین آرزو و درخواست های ائمه اطهار علیهم السلام از خداوند متعال ، توفیق خدمتگزاری به مردم بوده است و آنان این خواسته ارزشمند خود را در قالب دعاها و سخنان گوهر بار خویش ابراز می نمودند .

    در یکی از روایات حضرت سیدالشهدا علیه السلام به خدمتگزاران راستین به مردم نوید میدهد :« هر کس اندوهی را از دل یکی از اهل ایمان بزاداید ، خداوند متعال غصه های دنیا و آخرت را از میان بر می دارد .»

    حضرت مهدی علیه السلام در زیارت ناحیه ی مقدسه خطاب به آن بزرگوار میفرماید : [ای جدبزرگوار !] تو بهار یتیمان ، حافظ و پناه مردم ، مایه ی سر افرازی اسلام ، کانون احکام و معارف الهی و هم پیمان بخشش و احسان بودی . آری امام حسین علیه السلام نمونه ی بارز خدمتگزاری ، خدمت رسانی به مردم دردمند بود . او با اعمال و رفتار خویش نه تنها گره ای از زندگی گرفتاران باز می کرد ، بلکه چگونه خدمت کردن به دیگران را به علاقه مندان خویش و بشر دوستان عالم آموزش می داد .

    اگر در مواردی انسان نتواند نیاز های حاجتمندان را بر آورد ، شایسته است که او را با زبان خوش و رفتاری دل _ انگیز راضی کند ؛ چرا که خدمتگزاری وظیفه شناس همیشه کمک مالی به درماندگان ممکن نیست ، ولی او می تواند با رفتار دل انگیز خود ، مرهمی بر زخم درماندگان بگذارد .

    در سیره ی امام حسین علیه السلام خدمت رسانی به هر کسی به اندازه ی معرفت اوست . آثار خدمتگزاری حضرت حسین بن علی علیه السلام برای توسعه ی امر خدمت رسانی در جامعه ، مردم را از آثار این امر مقدس آگاه کرده ، می فرماید : « هرکس برای نیکی ( و خدمت رسانی ) به برادر خود به سوی او بشتابد فردا نتیجه ی آن را خواهد دید و کسی که برای خدا به برادر دینی خود کمک کند ، خداوند او را به هنگام نیازمندی ها یاری خواهد کرد و بیشتر از آن او را از بلاها و گرفتاریها دور خواهد ساخت و آن کسی که اندوه و غم را از دل مؤمنی بر طرف نماید ، خداوند متعال غم و غصه های دنیا و آخرت را از او دور خواهد نمود .

    بنابراین خدمت رسانی در جامعه ی اسلامی ، به ویژه از سوی کارگزاران و مسئولان و صاحبان قدرت و مال و منتفذان ، امری لازم و ضروری است .....



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • * نام و نام خانوادگی :
    * آدرس ایمیل:
    موضوع پیام:
    *پیام:

    فرم تماس از پارس تولز

    Persian Websites Directory