سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کوروش کبیر
خداوند، دنیا را به کسی که دوست داردو کسی که دوست ندارد، می دهد؛ امّا دین را جز به کسی که دوست دارد، نمی دهد . پس خداوند به هرکه دین داده، دوستش داشته است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
  • خدمت گزاری در سیره سیدالشهدا (شنبه 87/10/28:: 2:49 عصر)
  • رضا زایر محمدی
  • السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین ...

    یکی از مهمترین آرزو و درخواست های ائمه اطهار علیهم السلام از خداوند متعال ، توفیق خدمتگزاری به مردم بوده است و آنان این خواسته ارزشمند خود را در قالب دعاها و سخنان گوهر بار خویش ابراز می نمودند .

    در یکی از روایات حضرت سیدالشهدا علیه السلام به خدمتگزاران راستین به مردم نوید میدهد :« هر کس اندوهی را از دل یکی از اهل ایمان بزاداید ، خداوند متعال غصه های دنیا و آخرت را از میان بر می دارد .»

    حضرت مهدی علیه السلام در زیارت ناحیه ی مقدسه خطاب به آن بزرگوار میفرماید : [ای جدبزرگوار !] تو بهار یتیمان ، حافظ و پناه مردم ، مایه ی سر افرازی اسلام ، کانون احکام و معارف الهی و هم پیمان بخشش و احسان بودی . آری امام حسین علیه السلام نمونه ی بارز خدمتگزاری ، خدمت رسانی به مردم دردمند بود . او با اعمال و رفتار خویش نه تنها گره ای از زندگی گرفتاران باز می کرد ، بلکه چگونه خدمت کردن به دیگران را به علاقه مندان خویش و بشر دوستان عالم آموزش می داد .

    اگر در مواردی انسان نتواند نیاز های حاجتمندان را بر آورد ، شایسته است که او را با زبان خوش و رفتاری دل _ انگیز راضی کند ؛ چرا که خدمتگزاری وظیفه شناس همیشه کمک مالی به درماندگان ممکن نیست ، ولی او می تواند با رفتار دل انگیز خود ، مرهمی بر زخم درماندگان بگذارد .

    در سیره ی امام حسین علیه السلام خدمت رسانی به هر کسی به اندازه ی معرفت اوست . آثار خدمتگزاری حضرت حسین بن علی علیه السلام برای توسعه ی امر خدمت رسانی در جامعه ، مردم را از آثار این امر مقدس آگاه کرده ، می فرماید : « هرکس برای نیکی ( و خدمت رسانی ) به برادر خود به سوی او بشتابد فردا نتیجه ی آن را خواهد دید و کسی که برای خدا به برادر دینی خود کمک کند ، خداوند او را به هنگام نیازمندی ها یاری خواهد کرد و بیشتر از آن او را از بلاها و گرفتاریها دور خواهد ساخت و آن کسی که اندوه و غم را از دل مؤمنی بر طرف نماید ، خداوند متعال غم و غصه های دنیا و آخرت را از او دور خواهد نمود .

    بنابراین خدمت رسانی در جامعه ی اسلامی ، به ویژه از سوی کارگزاران و مسئولان و صاحبان قدرت و مال و منتفذان ، امری لازم و ضروری است .....



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • * نام و نام خانوادگی :
    * آدرس ایمیل:
    موضوع پیام:
    *پیام:

    فرم تماس از پارس تولز

    Persian Websites Directory