سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کوروش کبیر
دل، سرچشمه حکمت و گوش، آبگیر آن است . [امام علی علیه السلام]
  • مفاهیم خدمت در کلام و سیره امام خمینی (ره) (شنبه 87/10/28:: 2:40 عصر)
  • رضا زایر محمدی
  • اگر به من بگویند خدمتگزار، بهتر از این است که بگویند رهبر؛ رهبری مطرح نیست، خدمتگزاری مطرح است، اسلام ما را موظف کرده که خدمت کنیم.

                                                                                    امام خمینی (ره)

    امام خمینی و خدمت گزاری

    * من با مردم ایران برادر هستم، و خود را خادم و سرباز آنان می دانم.


    * من از خدای تبارک و تعالی توفیق همه را می خواهم.من از بیرون آمده ام که خدمت به شما بکنم.من خادم شما هستم، من خادم ملت شما هستم.


    * من آمده ام تا پیوند خدمتگزاری خودم را به شما عزیزان عرضه کنم، که تا حیات دارم خدمتگزار همه هستم، خدمتگزار ملتهای اسلامی، خدمتگزار ملت بزرگ ایران، خدمتگزار دانشگاهیان و روحانیان، خدمتگزار همه قشرهای کشور و همه قشرهای کشورهای اسلامی و همه مستضعفین جهان.


    * این جانب که یک نفر از خدمتگزاران علمای اعلام و ملت اسلام هستم، در مواقع خطیر و برای مصالح بزرگ اسلامی، حاضرم برای کوچکترین افراد تواضع و کوچکی کنم، تا چه رسد به علمای اعلام و مراجع عظام _ کثرالله امثالهم  _ .


    * من دعا گوی همه شما هستم و خدمتگزار همه ملت.و من امیدوارم که بتوانم این خدمتم را تمام کنم، و فرصت پیدا بکنم که این خدمت را تمام بکنم.


    * خمینی دست یکایک شما را می بوسد و به یکایک شما احترام می گذارد و یکایک شما را رهبر خودش می داند، که بارها گفته ام من با شما یکی هستم.

    این جملات، کلام بزرگ مردیست که تمام آزادگان جهان اخلاق و رفتار او را سرلوحه عمل خویش قرار داده اند. فرهنگ خدمتگزاری را باید در سیره این ابرمرد تاریخ ساز جستجو کرد. مردی که تمام سختی ها را به جان خرید تا بتواند به اسلام و جامعه اسلامی خدمت کند. خدمتی که شاید در طول سالیان پس از صدر اسلام به فراموشی سپرده شده بود.



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • * نام و نام خانوادگی :
    * آدرس ایمیل:
    موضوع پیام:
    *پیام:

    فرم تماس از پارس تولز

    Persian Websites Directory